Tuesday, June 26, 2012

Bukan Aku Yang Kau Sangka

Atas keizinan dan khudratmu ..
Aku berdiri
Atas kebesaranmu akan ku genggam bara bara islam ini
ya Allah
titipkanlah selaut kekuatan buat ku
----------------------------
Aku bukan
seperti engkau sangkakan
pura-pura di dalam berjuang
Aku tidak pandai
menyulam rahsia
juga tak pandai
bermadah pujangga

jika ada benci di hati
oh katakanlah padaku..
relaku terima walau kutukan
asalkan aqidah terjaga..
kerana tidak sanggup lagi..
mempermainkan dustur Ilahi..
hakikat
hati tak terluka
walau zahirnya ada yang ketawa..

Tuhan,
ku mohonkan keampunan
keterlanjuran
yang berulang kali
teman,
kita patrikan di sini
berakhir sebuah lamunan duniawi
terima syukur taufiq Ilahi..

Aku bukan
seperti engkau sangkakan
pura-pura di dalam berjuang
Aku tidak pandai
menyulam rahsia
juga tak pandai
bermadah pujangga

jika ada benci di hati
oh katakanlah padaku..
relaku terima walau kutukan
asalkan aqidah terjaga..
kerana tidak sanggup lagi..
mempermainkan dustur Ilahi..
hakikat
hati tak terluka
walau zahirnya ada yang ketawa..

Tuhan,
ku mohonkan keampunan
keterlanjuran
yang berulang kali
teman,
kita patrikan di sini
berakhir sebuah lamunan duniawi
terima syukur taufiq Ilahi..

Kredit to : Akil Hayy
--------------------------
BIAR PENJURU DUNIA ..
MAHUPUN SEPENJURU LANGIT MUSAFIRKU ..
MENGHARUNGI KEHIDUPAN SEBAGAI HAMBAMU ..
PASTI ISLAM KU GENGGAM RAPI ..
JIHAD !!!!

No comments:

Post a Comment